Міжпредметні зв'язки


 Моя колега, мій вчитель, мій друг

Єрмоленко Світлана Юріївна





 Світ, який є предметом 
  вивченя хімії як науки, дуже багатогранний, у ньому переплітаються процеси, явища, що є об’єктами вивченя фізики, математики,біології, екології, географії та історії. Часто питання що розглядаються на уроці, виходять за межі суто хімічної науки. Щоб розкрити їх, потрібно поєднювати хімічні знання зі знаннями основ наук суміжних дисциплін



 Як вчитель економіки:     


 Співпраця з вчителем - біології

       Практикуються інтегровані уроки, позакласні заходи,  підготовка і  участь  у інтерактивних конкурсах "Колосок", "Геліантус".
       Уроки природознавства   для школярів 5 класів проводять учні 11 класів.
       Під керівництвом вчителя біологіі і хімії  діти приймають участь у написанні проектів.

Презентація:
               Природознавство, тема "Біосфера", екскурсія
 


               Виступ на семінарі директорів -2014
               Вчитель біології 
               Коротка О. В.  


         З методом проектів я знайома давно. Це були проекти «Первоцвіт», який виграв грант на міжнародному семінарі, ми зняли фільм «Екологія Прикарпаття очима дітей» , який показали на обласному телебаченні, потім були міжнародні семінари з молекулярної біології в місті Черкаси, мій проект зайняв перше місце і мені запропонували прийняти участь в семінарі «Молекулярна біологія сьогодні і завтра» в місті Варшава 17-20 червня 2004 року, а потім був проект «Чисте місто» по матеріалам якого 3 роки діяв  загальноміський проект «Чисте місто». Тому, як ніхто, я розумію і стверджую, що успіх проектної діяльності залежить нестільки від творчості і креативності керівника проекту, скільки від чіткої взаємодії керівника навчального закладу та методичних структур зі всіма суб`єктами проектної діяльності. А у нас це роками відпрацьована методика. Мотивація всіх учасників проекту на кожному його етапі.
   Першим проектом в нашій школі став учительський проект «Вивчення фенотипової мінливості кількісних ознак організмів і визначення закономірностей їх виявлення» динамічна група: вчитель біології Гончаренко-Коротка О. В. та вчитель інформатики Ротт В. Е. 2008 рік. Навчальний проект «Вивчення фенотипової мінливості кількісних ознак організмів і визначення закономірностей їх виявлення» призначений для учнів 11 класу і враховує співпрацю вчителів інформатики, біології, математики, мовників (виконується трьома мовами- українською, російською та польською).
     Учні, які будуть творчо розв`язувати питання проекту, мають обов`язково прийти до висновку, що цей проект має величезне значення не тільки для практики в сільському господарстві, але й в медицині. Створення сприятливих для організму людини умов (раціональне повноцінне харчування, загартування, усунення шкідливих звичок, заняття спортом, а також різноманітні гігієнічні заходи на виробництві) дозволяють виховувати фізично здорових людей, усувати причини виникнення багатьох захворювань.
    Учні вчаться представляти результати своїх досліджень за допомогою комп`ютера та ілюструвати їх перед аудиторією, у них формуються навички викладу наукового тексту. Вони вчаться правильно читати наукову літературу, робити посилання на друковані та Інтернет-видання. Розробляючи веб-сайт, учні вчаться ефективно використовувати засоби електронних комунікацій.
     Найбільш вдалі проекти можна використовувати на уроках інформатики, біології, виховних годинах в старших класах, на уроках охорони здоров`я, популяризуючи здоровий спосіб життя.
                                                                                                                                                   2009 рік
     Навчальний проект «Біотехнологія в сучасному світі..»  призначений для учнів 7-9, 11 класів і враховує співпрацю вчителів інформатики, біології, економіки, математики, філологів (буде виконуватись трьома мовами – українською, російською та польською).
Проект дозволяє учням побачити практичне значення вивченого на всіх предметах матеріалу.
       Мета проекту:
  Познайомити учнів із сучасними біотехнологіями, перспективами та ризиками їх використання, вивчення, як діє Держстандарт щодо обов`язкового маркування продукції та вміст ГМО (Документ «Продукти харчові. Маркування для споживачів» від 1 травня 2009р. ), підвищення обізнаності шкільної молоді в споживачів» від 1 травня 2009 р.), підвищення обізнаності шкільної молоді в питаннях реалізації прав споживачів, формування навичок орієнтації на сучасному ринку товарів та послуг, виховання грамотності споживчої поведінки та  культури, громадської позиції та впливу на якість життя в контексті європейських стандартів.
        Які думки існують в світі на рахунок цієї продукції?
       Після виконання дослідження щодо маркування та знаходження відповідей на теоретичні питання проекту учні узагальнюють і систематизують одержану інформацію та подають у вигляді комп`ютерної презентації, публікації або веб-сайту. Учні вчаться представляти результати своїх досліджень за допомогою комп`ютера та презентувати їх перед аудиторією, у них формуються навички викладення наукового тексту. Вони вчаться правильно читати наукову літературу. Робити посилання на друковані та інтернет- видання. Створюючи веб-сайт, учні вчаться ефективно використовувати засоби електронних комунікацій. Найбільш вдалі проекти можна використовувати на уроках інформатики, біології, виховних годинах у старших класах, на уроках ОБЖ, популяризуючи здоровий спосіб життя, вести роз`яснювальну роботу серед населення.
   Результатом цього проекту стала передача на телебаченні, де ми з учнями вели роз`яснювальну роботу (24 канал). Наші учні заняли 1 місце в Всеукраїнському конкурсі «Молодь тестує якість» (див слайди), ми прийняли участь у міжнародній науково-практичній конференції учнів та студентів м. Серпухов, лютий 2010 р. Шихова Анна та Сухов Микола, їх стаття була надрукована в університетському віснику МДУ.
    Наступним етапом проектної діяльності стала участь всієї природничої кафедри, ми запустили довготривалий світоглядний проект, який підводив підсумки роботи всього колективу «Виникнення життя на Землі»  2011, 2012, 2013 рік (див слайди)
      Продовженням цієї роботи став міський тиждень «Природа і математика», де наші учні зайняли перше місце в міському конкурсі презентації.
                     «Значення закону Харді Вайнберга»
                     «Біметрія в сучасному світі»
                     «Чому ми різні?» (див слайди)
В цьому році ми використали проекти при вивченні нового матеріалу в 11 класах: це був екологічний проект «Вивчення динаміки лісових екосистем байрачних лісів Донецької області» Кисіль Лєра 11-а
Цю роботу ми представили на міську роботу з екології. Проект «Як реалізується генетична інформація», ми використовували на паралелі 11 класів при вивченні теми  «Модифікаційна мінливість» причому роботу будували по схемі доповідь- співдоповідь- виступ опонентів для поглиблення знайомства учнів з матеріалом та виконання практичної роботи.
Нашу природничу кафедру та учнів нашої школи зацікавили міжнародна природознавча гра «Геліантус» в якій ми приймаємо участь три роки поспіль. Ми були першими в місті, хто зацікавився цією грою, в нас було найбільше призових мість і тому в минулому році ми були запрошені на зимову школу «Геліантус- дружнє коло» в м. Харків. Там перед нашими учнями виступали провідні науковці України з природничих дисциплін, нащі учні побували на цікавих екскурсіях, прийняли участь в олімпіадах, інтерактивних іграх. Це дало серйозний поштовх для подальшої дослідницької роботи, вибору професії та підвищення пізнавальної активності учнів.
В цьому році, в цій грі в нас зареєстровано 338 учнів- це майже половина школи і ми закликаємо всіх вас прийняти участь в цій грі, і показати, що не тільки Львів, а й Івано-Франківськ- це інтелектуальні осередки України.
  Агрохімія - елементи  грунтознавства на уроках хімії

Немає коментарів:

Дописати коментар

ВЕСНА! СВЯТКОВІ МОМЕНТИ!

Весняні, ніжні,щирі привітання! Хай здійснюються  мрії та бажання! І почуття  прекрасні, загадкові Хай розцвітають Кристалами Любові! ...